Gminne Przedszkole w Chobrzanach


Strona główna

Aktualności

Nasze przedszkole

Kadra

Nasz dzień

Nasze prace

Kącik rodzica

Archiwum

Ogłoszenia

Organizacja pierwszej pomocy



Kontakt:
Publiczne Przedszkole
w Chobrzanach
Chobrzany 110
27-650 Samborzec
tel. (015)8314318




"Kto wiele przebywa z dziećmi, odkryje,
że żaden nasz czyn nie pozostaje u nich bez oddźwięku"


                                                                                                                                                                                            Geothe


KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA

Koncepcja pracy naszego przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych: Ustawa o Systemie Oświaty, Statucie Gminnego Przedszkola w Chobrzanach.

                                   
Wizja, Misja
  • Każde dziecko jest dla nas ważne! Jest dla nas indywidualnością, do której poszukujemy niejednokrotnie trudnego do odnalezienia klucza. Robimy wszystko,  aby czuło się bezpieczne i szczęśliwe oraz pomagamy mu poznać siebie, stać się samodzielnym i otwartym na świat.
  • Dzieci opuszczające nasze przedszkole są otwarte, twórcze i spontaniczne. Znają siebie i swoje możliwości, szanują odrębność innych. Radzą sobie w sytuacjach trudnych, umieją rozwiązywać problemy i są dobrze przygotowane do obowiązku szkolnego.
  • Wychowankowie, potrzebujący pomocy, znajdują oparcie w nauczycielach i specjalistach.
  • Organizujemy imprezy, które pozwalają nam wspólnie, przyjemnie spedzać czas.
  • Współpracujemy ze środowiskiem lokalnym, odwiedzamy instytucje, poznajemy ciekawych ludzi.
  • Nasze przedszkole jest przytulne, ciepłe i kolorowe. Nasz ogród zachęca do zabawy, dbamy o higienę, ruch i aktywnie spędzamy czas.
  • Organizujemy zajęcia dodatkowe, wspomagające rozwój dziecka.
  • Kadra wychodząc naprzeciw potrzebom współczesności, na bieżąco doskonali swoje umiejętności
                        Nasze przedszkole to miejsce
  • Wzajemnego szacunku, akceptacji i zaufania
  • Sukcesu intelektu, ducha woli i ciała
  • Zadowolenia z własnej aktywności i samodzielności
  • Kreatywnego myślenia
  • Radości i humoru

CELE I ZADANIA GŁÓWNE

  1. Zapewnienie wychowankom bezpieczeństwa oraz optymalnych warunków dla ich prawidłowego rozwoju odpowiednio do ich potrzeb i możliwości przedszkola.
  2. Organizowanie procesu kształcenia zapewniającego wszechstronny i harmonijny rozwój każdego wychowanka w tym przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole.
  3. Wspieranie uzdolnień oraz wspomaganie dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi.
  4. Tworzenie warunków do rozwoju aktywności dziecka wobec siebie, innych ludzi i otaczającego go swiata, na różnych płaszczyznach jego działalności: 
    • kształtowanie u dziecka umiejętności odbioru sztuki 9rozwijanie wrażliwości estetycznej, wyobraźni, ekspresji plastycznej, muzycznej, ruchowej, rozwijanie umiejętności wyrażania swoich myśli i przeżyć)
    • kształtowanie postawy w obcowaniu z otoczeniem przyrodniczym i społecznym
    • nabywanie doświadczeń w obcowaniu z kulturą
  1. Wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka, współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.
  2. Wspomaganie rozwoju zawodowego nauczycieli.
  3. Stworzenie sprawnego, skutecznego systemu zarządzania placówką.
  4. Zapewnienie odpowiedniej bazy i wyposażenia przedszkola gwarantującego właściwą realizację zadań placówki.
  5. Dbanie o pozytywny wizerunek przedszkola w środowisku, współpraca z lokalnymi instytucjami, mediami.
Zajęcia w poszczególnych grupach prowadzone są w oparciu o programy wydawnictwa WSiP: "Razem w przedszkolu" J. Andrzejewska, J. Wierucka
"Wesołe przedszkole i przyjaciele" M. Walczak - Sarao, D. Kręcisz


Do realizacji treści programowych wykorzystujemy różne metody pracy, miedzy innymi:

  • Prof. E. Gruszczyk - Kolczyńska - zajęcia i zabawy z obszaru edukacji matematycznej
  • Kinezjologia edukacyjna Denisona - zajęcia i zabawy z zakresu mowy i myślenia
  • Pedagogika zabawy "Klanza" - zabawy i zajęcia ze wszystkich obszarów edukacji
  • Muzykoterapia - obszar edukacji kulturowo - estetycznej, zabawy dowolne, odpoczynek dzieci
  • M. Montesorii - obszar edukacji kulturowo - estetycznej , społecznej
  • Metody aktywne: gimnastyka rytmiczna A. i M. Kniesów, gimnastyka twórcza R. Labana i K. Orffa, techniki parateatralne (zabawy w teatr), 
  • Elementy metody I. Majchrzak - przygotowanie do nauki pisania i czytania
  • Technika mandali głównie w zajęciach i zabawach plastycznych
Priorytetem naszej działalności jest bezpieczeństwo, akceptacja i poszanowanie praw naszych wychowanków. Pragniemy doskonalić jakość pracy naszego przedszkola poprzez rozpoznawanie potrzeb środowiska oraz poszukiwanie nowatorskich metod pracy z dziećmi.


KATALOG METOD STOSOWANYCH W PRZEDSZKOLU


Stosowane metody i formy sa nowoczesne i zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych.
Są to metody oparte na metodyce wychowania przedszkolnego:
  1. Metody czynne:
    • metoda samodzielnych doświadczeń
    • metoda kierowania własną działalnością dziecka
    • metoda zadań stawianych dziecku
    • metoda cwiczeń utrwalających
  1. Metody oglądowe:
    • obserwacja, pokaz
    • osobisty przykład nauczyciela
    • udostępnianie sztuki (dzieła plastyczne, przedstawienia teatralne, ilustrowane artystycznie utwory literackie, koncerty muzyczne)
  1. Metody słowne:
    • rozmowy
    • opowiadania
    • zagadki
    • objaśnienia i instrukcje
    • sposoby społecznego porozumiewania się 
    • metody żywego słowa

        SYLWETKA ABSOLWENTA


Absolwent przedszkola:
  • Jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych
  • Ma dobrze rozwinięte procesy poznawcze
  • Potrafi współdziałać w zespole
  • Jest zainteresowany nauką i literaturą
  • Jest samodzielny
  • Jest aktywny w podejmowaniu działań
  • Lubi działania twórcze
  • Jest wrażliwy estetycznie
  • Akceptuje zdrowy styl życia
  • Ma bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym
  • Cechuje się gotowością do działania na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego
  • Czuje się Polakiem i Europejczykiem

KIERUNKI DZIAŁANIA (PRIORYTETY) NA LATA 2011/2011 - 2012/2013

  1. Opracowanie i wdrożenie systemu pomocy psychologiczno - pedagogicznej w przedszkolu.
  2. Wdrożenie w przedszkolu koncepcji rozwoju zrównoważonego.
  3. Doskonalenie procesów wspomagania i edukacji dzieci, w tym poszerzenie nowatorstwa pedagogicznego w przedszkolu.
  4. Doskonalenie metod i form pracy ze środowiskiem i rodzicami.



             
                         Copyright © 2010 - 2013 Gminne Przedszkole w Chobrzanach